Kosmos dla dorosłych — dev2

Kto korzysta na tym, że nie lubisz tego, jak wyglądasz? – rozmowa z dr Renee Engeln, autorką „Obsesji piękna”

2022-08-17T12:56:31+02:00

To, że w wieku sześciu lat musisz myśleć o tym, jak twoje ciało wygląda dla innych, jest po prostu nie fair – mówi dr psychologii społecznej Renee Engeln, autorka książki Obsesja piękna.

Kto korzysta na tym, że nie lubisz tego, jak wyglądasz? – rozmowa z dr Renee Engeln, autorką „Obsesji piękna”2022-08-17T12:56:31+02:00

„Dziennik mocy w akcji” – jak wspierać dziecko, by było sobą, kiedy działa z innymi w grupie, opowiada dr Agnieszka Wojnarowska

2022-08-17T13:06:18+02:00

O odkrywaniu swoich mocnych stron w działaniu, nazywaniu talentów, które zwiększa wiarę w siebie, i o dawaniu dzieciom szansy, by były sobą, gdy współpracują z innymi, opowiada dr Agnieszka Wojnarowska z Uniwersytetu Warszawskiego, autorka Dziennika mocy w akcji wydanego właśnie przez Fundację Kosmos dla Dziewczynek.

„Dziennik mocy w akcji” – jak wspierać dziecko, by było sobą, kiedy działa z innymi w grupie, opowiada dr Agnieszka Wojnarowska2022-08-17T13:06:18+02:00

Filmy o niezwykłych dziewczynkach i dziewczynach, czyli kino, które wspiera i dodaje mocy w trudnych czasach

2022-08-17T13:21:08+02:00

Identyfikując się z filmowymi bohaterkami i bohaterami, można przepracowywać własne problemy. Dobrze skonstruowana fabuła nie tylko pomaga na chwilę oderwać się od ponurej rzeczywistości, ale daje też siłę na walkę z przeciwnościami. I nie dotyczy to tylko dziecięcej widowni. Nasze magiczne Encanto (dostępne również z ukraińskim dubbingiem), Sekrety morza, Matylda czy Podniebna Poczta Kiki mogą przynieść nam wszystkim coś naprawdę dobrego i ważnego.

Filmy o niezwykłych dziewczynkach i dziewczynach, czyli kino, które wspiera i dodaje mocy w trudnych czasach2022-08-17T13:21:08+02:00

Słuchać, dawać przestrzeń i traktować z szacunkiem – rozmowa z dr Urszulą Markowską-Manistą o dobrym byciu razem dzieci ukraińskich i polskich

2022-08-17T13:44:44+02:00

O emocjach, z jakimi mierzą się dzieci z Ukrainy uciekające przed wojną, oraz o trudnej lekcji empatii, która czeka polskie dzieci i dorosłych – w domach, szkołach czy na placach zabaw, opowiada dr nauk humanistycznych Urszula Markowska-Manista, pedagożka, badaczka zajmująca się m.in. dzieciństwem w perspektywie międzykulturowej, w tym dzieciństwem dzieci z doświadczeniem migracji oraz dzieci z mniejszości etnicznych.

Słuchać, dawać przestrzeń i traktować z szacunkiem – rozmowa z dr Urszulą Markowską-Manistą o dobrym byciu razem dzieci ukraińskich i polskich2022-08-17T13:44:44+02:00

Bądźmy dla siebie łagodni – rozmowa z psycholożką Agnieszką Aksamit-Oknińską o emocjach rodziców i dzieci po wybuchu wojny w Ukrainie

2022-08-26T09:50:41+02:00

O tym, jak nie przesiąknąć obrazami niosącymi lęk, o strachu, który jest potrzebny, o długim wracaniu do równowagi i uważnym angażowaniu się w niesienie pomocy, która może dać nam siłę, opowiada psycholożka Agnieszka Aksamit-Oknińska, pracująca na co dzień z dziećmi i ich rodzicami.

Bądźmy dla siebie łagodni – rozmowa z psycholożką Agnieszką Aksamit-Oknińską o emocjach rodziców i dzieci po wybuchu wojny w Ukrainie2022-08-26T09:50:41+02:00

Każda depresja jest inna, bo każde dziecko jest inne – rozmowa z dr Justyną Kurtyką-Chałas, psycholożką i psychoterapeutką

2022-08-26T18:06:20+02:00

O tym, że na depresję chorują też dziewięciolatki, o sygnałach ostrzegawczych, szukaniu pomocy i nieobwinianiu się mówi dr Justyna Kurtyka-Chałas, psycholożka i psychoterapeutka, konsultantka artykułu o depresji u dzieci, który znalazł się w 27. numerze „Kosmosu dla dziewczynek”.

Każda depresja jest inna, bo każde dziecko jest inne – rozmowa z dr Justyną Kurtyką-Chałas, psycholożką i psychoterapeutką2022-08-26T18:06:20+02:00

15 nieoczywistych sposobów na wspieranie naukowych zainteresowań dziewczyn (i plakat do pobrania)

2024-02-08T16:27:43+01:00

Jak to się dzieje, że nadal mniej kobiet niż mężczyzn decyduje się na karierę naukową? Głównymi ograniczeniami są wciąż żywe stereotypy, brak wiary we własne możliwości, mała dostępność inspirujących wzorców oraz niewystarczające wsparcie otoczenia. Te bariery pojawiają się już w szkole i rosną wraz z dziewczynkami. Możemy jednak je zmniejszać, budując w dziewczynach pewność siebie i odwagę, dając przestrzeń do odkrywania świata i kreatywności, pokazując praktyczne zastosowania nauki w życiu oraz mówiąc o sukcesach kobiet w nauce.

15 nieoczywistych sposobów na wspieranie naukowych zainteresowań dziewczyn (i plakat do pobrania)2024-02-08T16:27:43+01:00

Dlaczego warto traktować dzieci serio? I co to właściwie znaczy? – rozmowa z psycholożką Tamarą Kasprzyk, trenerką Familylab

2022-08-26T09:56:34+02:00

O tym, że trudno traktować poważnie dzieci, jeśli siebie nie traktujemy poważnie, i o tym, że warto zacząć to robić (choć nie jest łatwo), o różnicach między potrzebami i zachciankami, o towarzyszącym rodzicom poczuciu winy i mówieniu „nie” opowiada Tamara Kasprzyk, psycholożka i psychoterapeutka, trenerka Familylab, organizacji promującej idee Jespera Juula, mama dwójki dzieci.

Dlaczego warto traktować dzieci serio? I co to właściwie znaczy? – rozmowa z psycholożką Tamarą Kasprzyk, trenerką Familylab2022-08-26T09:56:34+02:00
Przejdź do góry