Pedagożka i socjolożka. Pracuje na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka badań i książek o stereotypach, nierównościach, przemocy oraz herstorii, m. in. Niegodne historii (Poznań 2015 z E. Głowacką-Sobiech i I. Skórzyńską), Być dziewczyną – być chłopakiem i przetrwać (Poznań 2019). Współpracuje z instytucjami państwowymi, samorządowymi oraz organizacjami pozarządowymi w obszarze problematyki równego traktowania. Autorka prorównościowych programów, zajęć, warsztatów oraz materiałów popularno-naukowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Zespołu Pedagogiki Młodzieży i Sekcji Pedagogiki Krytycznej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Współzałożycielka Interdyscyplinarnego Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości UAM, Zespołu Gdy Nauka jest Kobietą UAM, grupy badawczej Płeć i Edukacja — Gender and Education UAM oraz opiekunka Koła Naukowego Edukacji Równościowej Emancypacja.
Ekspertka w Zespole ds. Polityki Równości i Różnorodności Miasta Poznania, przewodnicząca Rady Fundacji Ja,Nauczyciel’ka i członkini Rady Doradczej Fundacji Kosmos dla Dziewczynek.