Pobierz raport z Dziewczyńskiej Debaty
Wypełnij formularz, a my wyślemy do Ciebie starannie opracowany i przygotowany raport w formacie PDF.
Pobierz raport z Dziewczyńskiej Debaty
Wypełnij formularz, a my wyślemy do Ciebie starannie opracowany i przygotowany raport w formacie PDF.
Wybierz wersję:
dla dorosłych lub dla dzieci!
Mamy dobrą wiadomość! Nasz raport „Dziewczynki i komunikatory” jest dostępny także w wersji przygotowanej specjalnie dla dzieci. To przystępnie opracowana treść, która pomoże im lepiej zrozumieć świat komunikatorów, ich zalety i zagrożenia – w sposób dostosowany do ich wieku i doświadczeń.
Co zawiera raport?
Co zawiera raport?
- Jak dziewczynki mówią o komunikatorach?
- Dlaczego WhatsApp jest dla nich tak ważny, ale też męczący?
- Jak postrzegają presję bycia online i wykluczenie cyfrowe?
- Dlaczego komunikatory to zarówno zabawa, jak i źródło stresu?
- Jak radzą sobie z hejtem, przebodźcowaniem i łańcuszkami?
- Czy i jak rozmawiają z rodzicami o tym, co dzieje się na czatach?
- Pomysły dziewczynek, jak uczynić komunikatory bezpieczniejszymi!
- Jak dziewczynki mówią o komunikatorach?
- Dlaczego WhatsApp jest dla nich tak ważny, ale też męczący?
- Jak postrzegają presję bycia online i wykluczenie cyfrowe?
- Dlaczego komunikatory to zarówno zabawa, jak i źródło stresu?
- Jak radzą sobie z hejtem, przebodźcowaniem i łańcuszkami?
- Czy i jak rozmawiają z rodzicami o tym, co dzieje się na czatach?
- Pomysły dziewczynek, jak uczynić komunikatory bezpieczniejszymi
Ideą debaty jest wysłuchanie głosów dziewczynek i zapewnienie im przestrzeni, gdzie mogą mówić swobodnie i otwarcie, wymieniać się opiniami, zgadzać ze sobą i mieć odrębne zdanie, pokazywać swój świat i to, co jest w nim ważne. Ten raport jest zapisem głosu dwudziestu ekspertek – dziewczynek w wieku 10, 11 i 12 lat. Traktujemy je jak ekspertki od dziewczyńskiej codzienności. To one wiedzą najlepiej, jaka jest ich rzeczywistość i co się w niej liczy.
Ideą debaty jest wysłuchanie głosów dziewczynek i zapewnienie im przestrzeni, gdzie mogą mówić swobodnie i otwarcie, wymieniać się opiniami, zgadzać ze sobą i mieć odrębne zdanie, pokazywać swój świat i to, co jest w nim ważne. Ten raport jest zapisem głosu dwudziestu ekspertek – dziewczynek w wieku 10, 11 i 12 lat. Traktujemy je jak ekspertki od dziewczyńskiej codzienności. To one wiedzą najlepiej, jaka jest ich rzeczywistość i co się w niej liczy.
#komunikatory #WhatsApp #presja #wykluczenie #przebodźcowanie #hejt #rodzice #kontrola #łańcuszki #cyfroweżycie #dzieciwsieci #cyberbezpieczeństwo
#komunikatory #WhatsApp #presja #wykluczenie #przebodźcowanie #hejt #rodzice #kontrola #łańcuszki #cyfroweżycie #dzieciwsieci #cyberbezpieczeństwo
„Komunikatory dorosłym wydają się neutralnym narzędziem do porozumiewania się dzieci, chociaż zgodnie z prawem nie powinno ich tam być, jeśli nie skończyły 13. roku życia. Znamy to. Córka dowie się, co było w szkole, gdy chorowała. Porozmawia ze znajomymi po lekcjach, dostanie screena zadań z matematyki, wymyśli prezent dla wychowawczyni na Dzień Nauczyciela. Tymczasem raport Dziewczynki i komunikatory Fundacji Kosmos dla Dziewczynek pruje ten niewinny wizerunek i pokazuje, że dzieci w wieku szkolnym komunikują się przez to narzędzie w sposób chaotyczny i pozbawiony reguł. Dziewczynki, ale chłopcy również, są przez cały dzień bombardowani niskokalorycznymi wiadomościami, piszą rzeczy, których nigdy nie powiedzieliby sobie osobiście, oceniają nawzajem swój wygląd i atrakcyjność społeczną oraz dostają niezliczone łańcuszki typu: „Jeśli nie prześlesz tej wiadomości do kolejnych 10 osób, twoja mama umrze w ciągu dwóch dni”. I tak, trochę wiedzą, że to żart, a trochę się tym martwią. Po co kolejny raport? Oczywiście dyskusja na temat „młodych i mediów cyfrowych” obecna jest w przestrzeni publicznej, ale rzadko do rozmowy zaprasza się najmłodsze pokolenie. Chcemy wsłuchiwać się w to, co mówią dziewczynki, namierzać i poruszać z nimi ważne dla nich tematy, o których tak na poważnie i głęboko rzadko rozmawiają z dorosłymi.”.
Sylwia Szwed, prezeska Fundacji Kosmos dla Dziewczynek
„Komunikatory dorosłym wydają się neutralnym narzędziem do porozumiewania się dzieci, chociaż zgodnie z prawem nie powinno ich tam być, jeśli nie skończyły 13. roku życia. Znamy to. Córka dowie się, co było w szkole, gdy chorowała. Porozmawia ze znajomymi po lekcjach, dostanie screena zadań z matematyki, wymyśli prezent dla wychowawczyni na Dzień Nauczyciela.
Tymczasem raport Dziewczynki i komunikatory Fundacji Kosmos dla Dziewczynek pruje ten niewinny wizerunek i pokazuje, że dzieci w wieku szkolnym komunikują się przez to narzędzie w sposób chaotyczny i pozbawiony reguł.
Dziewczynki, ale chłopcy również, są przez cały dzień bombardowani niskokalorycznymi wiadomościami, piszą rzeczy, których nigdy nie powiedzieliby sobie osobiście, oceniają nawzajem swój wygląd i atrakcyjność społeczną oraz dostają niezliczone łańcuszki typu: „Jeśli nie prześlesz tej wiadomości do kolejnych 10 osób, twoja mama umrze w ciągu dwóch dni”. I tak, trochę wiedzą, że to żart, a trochę się tym martwią.
Po co kolejny raport? Oczywiście dyskusja na temat „młodych i mediów cyfrowych” obecna jest w przestrzeni publicznej, ale rzadko do rozmowy zaprasza się najmłodsze pokolenie.
Chcemy wsłuchiwać się w to, co mówią dziewczynki, namierzać i poruszać z nimi ważne dla nich tematy, o których tak na poważnie i głęboko rzadko rozmawiają z dorosłymi.”.
Sylwia Szwed, prezeska Fundacji Kosmos dla Dziewczynek
Zdjęcia z debaty dziewczynek
Fot. Magda Starowieyska
Partnerem Dziewczyńskiej Debaty była Fundacja Deloitte